FrieslandCampina zet de samenwerking met Natuurmonumenten voort

07-04-2020 JOURE – FrieslandCampina heeft op verzoek van een groep kritische leden een evaluatie gemaakt van de samenwerking met Natuurmonumenten. De conclusie is dat de zuivelcoöperatie baat heeft bij de samenwerking en daarom krijgt het een vervolg. Met name rond de zuivelproductie binnen ‘On the way to Planet Proof’ heeft de input van Natuurmonumenten veel waarde, stelt Bas Roelofs, de directeur voor consumentenzuivelproducten in Nederland voor FrieslandCampina.

Mede door het programma ‘On the way to Planet Proof’ is de omzet in basiszuivelproducten voor het merk Campina in 2019 met 8,7% in waarde toegenomen, stelt Roelofs. Het merk presteerde daarmee beter dan de rest van de markt. In volume nam het marktaandeel in melk en yoghurt voor Campina toe naar 10,1%. Er waren in 2019 weer meer huishoudens die producten van het merk Campina kochten.

FrieslandCampina opent een klachtenloket waar melkveehouders met kritiek op de samenwerking met Natuurmonumenten hun grieven kunnen uiten. Er zal elk half jaar worden bekeken hoe de samenwerking met de natuurorganisatie verloopt.