01-02-2019 JOURE – Hof en Hiem Thuiszorg is een van de 15 zorgorganisaties die in 2018 door brancheorganisatie Actiz is geselecteerd om mee te doen aan een landelijk onderzoek naar cliëntervaringen. Het onderzoek is uitgevoerd door Van Loveren en Partners. Door middel van vragenlijsten, deels per post verstuurd en deels persoonlijk uitgereikt aan de cliënten, is het onderzoek uitgevoerd. Het onderzoek heeft prachtige resultaten opgeleverd.
Hoge scores
Cliënten Hof en Hiem Thuiszorg zeer tevredenCliënten van Hof en Hiem waardeerden de bejegening door de thuiszorgmedewerkers met een rapportscore van 8.6. Volgens de onderzoekers een ‘uitstekende score’. De deskundigheid kreeg een waardering van 8.4 en de betrokkenheid van cliënten bij de besluitvorming rondom de zorgverlening werd gewaardeerd met een 8.4. Volgens Harrie Dijkstra, manager Hof en Hiem Thuiszorg, is de vraag of cliënten Hof en Hiem Thuiszorg zouden aanbevelen bij familie, vrienden en bekenden als zij thuiszorg nodig hebben een belangrijke indicator. Op deze vraag was het resultaat een score van 8.6.
Welzijnsbevordering van ouderen
Zorggroep Hof en Hiem is actief op vele fronten om zo een zinvolle bijdrage te kunnen leveren aan innovaties in de zorg en mogelijke tekorten tegen te gaan. “Wij zijn bijvoorbeeld in samenwerking met Sociaal Goud op zoek naar nieuwe bronnen voor sociale ondersteuning. Via het inzetten van buddy’s en zorg au pairs willen we meehelpen om het welzijn te vergroten van ouderen met een minder uitgebreid sociaal netwerk”, verklaart Harrie Dijkstra. Verder wil de organisatie samen met de Hogeschool NHL Stenden onderzoeken welke zorg- en welzijnstechnologie ingezet kan worden om het welbevinden van ouderen te bevorderen.