Miks welzijn zoekt communicatie medewerker


27-03-2018 JOURE – Miks welzijn vindt dat iedereen er toe doet. Vanuit deze overtuiging zetten wij ons elke dag vol toewijding en passie in voor inwoners van De Fryske Marren. Jong of oud, gezond of kwetsbaar, rijk of arm, iedereen verdient een gezond, sociaal en vitaal leven. Een sterke samenleving bouw je niet alleen. We werken samen met de hele gemeenschap en zorgen voor de juiste verbindingen. We geven mensen het juiste zetje naar eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid. Dit doen we op maat, met kennis en met hart voor mensen. Miks welzijn kent een grote betrokkenheid bij de lokale gemeenschap en speelt in op relevante maatschappelijke ontwikkelingen.

Taken/verantwoordelijkheden op hoofdlijnen
• adviseert de directie met betrekking tot PR, communicatie en mediabeleid;
• coördineert, bewaakt en voert uit doelgroepgerichte in- en externe communicatie
• vervult een projectleidersrol in communicatieprojecten, (bijvoorbeeld: intranet, website,
social media, jaarverslag, web redactie):
• coördineert, voert uit, creëert draagvlak, ondersteunt en traint collega’s, verbindt en
mobiliseert;
• levert ook zelf een uitvoerende bijdrage aan al deze communicatie-activiteiten;
• stimuleert innovatieve en creatieve ideeën om de communicatie (verder) te verbeteren;
• evalueert jaarlijks de effectiviteit van het gevoerde communicatie- en PR- beleid en doet, zo
nodig, voorstellen tot aanpassing ervan.
• bewaakt de huisstijl en neemt initiatieven bij huisstijl-ontwikkeling en beheert en
documenteert Miks brede informatie, logo’s, drukwerk, fotomateriaal en reclame-uitingen;

Functie-eisen
De medewerker PR & communicatie en is een teamplayer met oog en oor voor anderen en beschikt
over:
• zeer goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
• organisatietalent met een echte hands-on-mentaliteit;
• praktische en theoretische kennis van media/sociale media en voorlichtingsmethodieken en
–technieken;
• de vaardigheid om communicatie- en PR-activiteiten af te stemmen op het gevoerde beleid;
• de vaardigheid om de sterke punten van Miks welzijn over te brengen;
• een flexibele inzetbaarheid (in beperkte gevallen ook ’s avonds en in het weekend), is
creatief en stressbestendig;
• kennis en ervaring in het sociale domein, vooral welzijn is een pre;
• aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, verkregen door opleiding en/of ervaring.
Wij bieden:
• Een dienstverband bij Miks welzijn van 16 uur, in eerste instantie tot 31 december 2018. Bij
goed functioneren, hoort een verlenging tot de mogelijkheden.
• In overleg kan voor 2018 een dienstverband 24 uur afgesproken worden.
• Een prima werksfeer met enthousiaste, betrokken en motiverende collega’s
Salariëring volgens cao Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening, salarisschaal 8, minimaal
€ 2.494 en maximaal € 3.553.

Interesse?
Stuur vóór 7-4-2018 een sollicitatiebrief met heldere motivatie en een uitgebreid CV, via email, aan Margriet de Vries, medewerker P&O -> MdeVries@miks-welzijn.nl.
Voor meer informatie over de vacature kunt u contact opnemen met Kleis Pit, Directeur bestuurder KPit@miks-welzijn.nl, 0513-414593